Netflix-abonnement Met Advertenties Telt 40 Miljoen Maandelijkse Gebruikers
Netflix heeft laten weten dat het advertentieabonnement van de streamingdienst nu wereldwijd 40 miljoen maandelijks actieve gebruikers heeft. Een jaar geleden telde dit abonnement slechts 5 miljoen actieve gebruikers.
Tijdens de Upfront-presentatie van Netflix heeft het bedrijf aangegeven dat gebruikers van een advertentieabonnement gemiddeld 37 jaar oud zijn. 70 procent van deze gebruikers kijkt maandelijks meer dan 10 uur naar films en series, terwijl de helft van de gebruikers zelfs meer dan 20 uur tv kijkt.
Voor het tonen van advertenties werkt Netflix momenteel samen met Microsoft, maar Netflix is van plan om eind 2025 ook een eigen advertentieplatform te lanceren. Dit zou adverteerders onder andere meer opties en betere inzichten moeten geven. Ook andere advertentieplatformen zullen zich deze zomer aansluiten bij Netflix. Het gaat om The Trade Desk, Googles Display & Video 360 en Magnite.
via [tweakers]