Apple En Xiaomi Op Eerste En Tweede Plek Wearable-markt
Uit gegevens van Strategy Analytics blijkt dat Apple in het eerste kwartaal van 2017 FitBit heeft ingehaald als de grootste leverancier van wearables. Ook Xiaomi heeft FitBit ingehaald, waardoor de bekende wearable-fabrikant in eens op de derde plek staat als grootste leverancier van draagbare accessoires.
Met een totaal van 3,5 miljoen verscheepte smartwatches in het eerste kwartaal van 2017, heeft Apple een marktaandeel van 15,9 procent in handen. Op de tweede plek staat Xiaomi, met 3,4 miljoen verkochte wearables. FitBit verkocht “slechts” 2,9 miljoen wearables. In totaal werden er in het afgelopen kwartaal 22 miljoen wearables verkocht.
Apple wist in het eerste kwartaal van 2017 maar liefst 57% meer Apple Watches te verkopen dan een jaar geleden. Xiaomi verkocht juist minder wearables, maar is nog steeds één van de grootste spelers op de wearable markt. FitBit zag in de verkoopcijfers een daling van 36%. Dit terwijl FitBit een jaar geleden nog een kwart van de markt in handen had.
Zoals we in de boven- en onderstaande grafiek kunnen zien is de categorie “Others” flink gestegen. Zo hebben de overige fabrikanten met de verkoop van 12,2 miljoen wearables maar liefst 55% van de markt in handen. Dit heeft onder andere te maken met het feit dat steeds meer verschillende fabrikanten een poging wagen op de wearable markt.
via [telecompaper]